На базі досить потужного електромотора можна зібрати стрічковий гріндер. Однією з головних складнощів при цьому є виготовлення ведучого шківа. Багато хто робить його з фанери, склеюючи її в кілька шарів. Це найпростіше, але такий шків виходить важким, та й схильний до швидкого вироблення. Оптимально ж його зробити з алюмінію. Цей варіант має на увазі пошук болванки і токаря, який його виточить. Але якщо у вас є 3d принтер, то ви зможете зробити його без токаря методом лиття по роздрукованої моделі.
Що потрібно:
- 3d принтер;
- просіяний річковий пісок;
- глина;
- тальк;
- плавильна піч;
- алюмінієвий брухт;
- дошка.
Процес виготовлення шківа
Насамперед проектуємо модель шківа потрібного розміру під вал свого двигуна. Після роздруковуємо його на 3d принтері, прибираємо напливи і шліфуємо.
Збираємо з струганої дошки опалубку у вигляді рамки, поміщаємо в неї обсипану тальком майстер-модель.
Потім просіваємо зверху формувальну суміш. Це може бути покупної склад або саморобний на основі піску і глини. Суміш потрібно злегка зволожити, щоб щільно утрамбувати. Її надлишки зрізаються лінійкою або рівною рейкою.
Форма перевертається, і на неї встановлюється друга приставна опалубка. Виступаюча поверхня шківа ще раз прокидається тальком. Оптимально, щоб рамки з’єднувалися по системі шип-паз, для запобігання зсуву. Другу опалубку потрібно також ущільнити сумішшю.
Потім продавлюємо трубкою 2 отвори у верхній опалубці, і прибираємо її.
На нижній опалубці за відмітинами від трубок вибираємо суміш, створюючи жолобок для доступу алюмінію в форму.
Загортаємо в майстер-модель саморізи. Тепер потрібно акуратно її обстукати, щоб вона відокремилася від суміші. Після цього виймаємо модель за саморізи.
Повертаємо на нижню опалубку верхню.
Потім робимо 2 літника, забиваючи суміш в бляшані банки без дна. У них продавлюються отвори трубками, і робляться воронки. Після ставимо банки зверху, поєднавши отвори.
У плавильній печі плавимо достатню кількість алюмінію.
Як зробити просту піч для плавки алюмінію — https://sdelaysam-svoimirukami.ru/7981-kak-sdelat-prostuju-pech-dlja-plavki-aljuminija.html
Рідкий метал заливаємо в литник до тих пір, поки він не вийде з другого отвору.
Чекаємо, поки алюміній затвердіє, і розбираємо форму.
Тепер залишається обрізати і обточити на заготівлі зайве. Отвір в центрі буде трохи залито металом, так що його доведеться розсвердлити.
Для установки і доведення шківа потрібно зробити проточку на валу двигуна під стопорне кільце. Для цього той запускається, і пропив виконується під час обертання. Уздовж вала потрібно проточити паз під штифт. Лобзиком робимо паз в шківі. Після встановлюємо його на вал зі шпонкою, і затягуємо гайку.
Тепер запускаємо обертання, і обточуємо шків болгаркою з пелюстковим диском, щоб прибрати грубі нерівності. Після цього струбциною фіксуємо імпровізований опорний столик, і різцем доводимо шків до ідеалу. Виходить повноцінна токарна обробка для балансування. Все, що вже може використовуватися за призначенням.