Візок-самокат з електроприводом

8

Вітаю всіх любителів саморобок і тих, хто просто заглянув на сайт в пошуках цікавих ідей. На дворі осінь, кінець дачного сезону, збиральна в розпалі. Так само це час наведення порядку на ділянці. Урожай потрібно зібрати і перемістити на місце зберігання, так само потрібно зібрати все сміття і вивезти його на звалище. Тут дуже виручить візок, а якщо вона ще й їздить сама, взагалі відмінно. Саме тому пропоную взяти на замітку варіант конструкція, спосіб виготовлення якої я опишу нижче. Це візок-самокат з електроприводом. Цей диво агрегат автор змайстрував з профільних металевих труб і листового металу, так само знадобилося ще дещо, по дрібницях. В цілому конструкція вийшла зручна, надійна, і з непоганою вантажопідйомністю. Саме поетом я і вирішив черкнути про неї статейку. Якщо ідея вас зацікавила, ласкаво прошу, читаємо, дивимося відео (воно вгорі) і беремо на замітку.

Матеріали:

* кермо з рульовою колонкою від велосипеда* мотор-колесо (його ще називають колесо з електроприводом),* два невеликих колеса від візка з поворотним механізмом,* профільна металева труба (перетин, якщо не помиляюся 40х40 мм),* профільна труба з перетином 80 х 40 мм,* листовий метал товщиною 1,5-2 мм,* підшипники,* обрізки круглої металевої труби (діаметр підбирається по діаметру підшипників),* металевий пруток діаметром приблизно 20 мм і труба на нього,* різьбові шпильки з гайками,* саморізи та шурупи (клопи),* дошка, для настилу вантажного майданчика, * металеві пластини товщиною від 3 до 5-6 мм,* 4 акумулятора (швидше за все на 12 в),* блок управління,* ручка приводу,* ручка гальма з тросом,* ключ-запалювання,* пластикові стяжки,* фарба по металу (кольори за бажанням).

Інструменти:

* болгарка, * зварювальний апарат, * свердлильний верстат, * шуруповерт, * ручний інструмент (ріжкові ключі і викрутки),* рівень,* косинець,* рулетка,* магнітні куточки для зварювання.

Крок 1.

Насамперед автор підготував рульову частину. Від рульової колонки він відрізав вилку, вона не буде потрібно, потім, то що залишилося, ретельно обробив болгаркою, спочатку зачисним кругом, потім насадкою корд-щіткою.

Крок 2.

Далі автор підготував колеса. У мотор-колеса, відрізав зірочку для ланцюга, вона нам теж не знадобиться. Так само підготував колеса для візка, ось так вони виглядають.

Крок 3.

На цьому етапі автор зайнявся виготовленням вантажного майданчика. Для себе автор визначив її розміри-довжина 60 см, ширина 50 см. З профільної труби 40х40 мм нарізав необхідну кількість деталей, розклав їх на верстаті, по кутах прихопив зварюванням, перевірив, щоб діагоналі були однакової довжини, і тільки після цього остаточно зварив місця з’єднання. Всі шви відразу ж зачистив.

Потім відрізав два відрізки смуги товщиною 2 мм, їх довжина визначається по внутрішньому розміру довгих сторін рами (боковин). Розмітив їх по всі довжині, поставивши маркером точки на рівній відстані. По мітках просвердлив отвори. Потім готові деталі вварив в раму по довгих сторонах. Думаю ви вже здогадалися для чого вони потрібні, абсолютно вірно, на них будуть кріпитися дошки. В кінці ще раз перевірив розміри рами.

Крок 4.

Тут автор зайнявся виготовленням передньої колісної осі. Взяв відрізок труби перетином 80х40 мм, довжина 50 см.на нього приміряв колеса. Потім виконав розмітку по краях і по центру (відступи дивіться на фото). Отвори по краях просвердлив свердлом з насадкою-коронкою по металу, центральної отвір звичайним свердлом.

В крайні отвори встановив втулки і з труби, обварив їх. У центральний отвір встановив шпильку з гайкою і обварив її. Торці труби заварив пластитнкамі зі смуги. Всі зварні шви обробив, потім запресував у втулки по три підшипника.

Крок 5.

Тут автор трохи допрацював механізми коліс. Зняв сам колеса і зварюванням прихопив механізми так, щоб вони не переверталися.

Виточив ось такі деталі (дивіться фото) і приварив їх, до механізмів, як показано на фото.потім готові вузли встановив в раніше підготовлену балку, в підшипники. По краях балки, з протилежного колісним механізмам боку, автор наварив по краях пластини.

Крок 6.

Готову вісь автор приміряв до рами, відстань від краю 11 см.виставивши все рівно по косинцю, автор приварив вісь до рами. Потім взяв дві металеві смуги, товщиною 2 і 5 мм.розмітив їх, як показано на фото. Після розмітки вирізав необхідні деталі, з тонкої смуги два вушка, а з товстої довгу деталь (її довжина дорівнює відстані між крайніми отворами механізмів коліс, далі ви побачите це на фото).

В отвори деталей автор вварив різьбові шпильки, як показано на фото.

Потім ці деталі автор закріпив на механізмах коліс, вийшла рульова тяга.

Крок 7.

Далі автор вимірює відстань від тяги до протилежного боку рами, у нього воно 57 см.враховуючи цей розмір, автор готує з металевих смуг дві деталі. Спочатку він розмічає заготовки, як показано на фото. По мітках свердлить отвори і сточує зайве. Виходять дві ось такі деталі. Їх автор з’єднує між собою болтом з двома гайками (щоб з’єднання було рухомим) і фіксує на тязі, так само ботом з гайками. Це привід тяги.

Крок 8.

На цьому етапі автор підготував ще одну партію заготовок з профільної труби 40х40 мм.з них він зварив ось таку деталь. Це одна частина рами каркаса. Таких, автор виготовив дві штуки. На жаль, розмір сказати не можу, але тут можна все підігнати під себе.

Встановивши деталі паралельно один одному, автор з’єднав їх розпірками з профільних труб перетином 40х40 мм (вона тимчасова) і 80х40 мм.

Потім автор підібрав відрізок труби 80х40 мм, його довжина дорівнює довжині розпірок, і вварив в нього втулку, в яку потім запресував два підшипника. Принцип такий же, як і при установці втулки і підшипників в передню колісну вісь – розмітка отвору, свердління, зварювання, пресування. Цю деталь автор вварив в раму каркаса спереду (стій боку де буде вантажний майданчик. Після цього прибрав вузьку розпірку (труба 40х40) і повністю проварив всі шви.

Крок 9.

Тепер необхідно з’єднати обидві частини майбутньої конструкції. Їх автор виставляє на столі. Все повинно бути ідеально рівно, тому автор виставляє все, використовуючи рівень і косинець. Потім деталі зварюються, спочатку спереду рама вантажного майданчика приварюється до виступаючих стійок, потім, через проставки (так само з профільної труби 40х40 мм) вантажний майданчик приварюється до рами.

Крок 10.

На цьому етапі автор приступає до установки електроколеса (буду називати його так). Спочатку він його приміряє до рами, точніше до її торців. Потім бере металеву пластину, розмічає її, як показано на фото і свердлить отвори.

Знову розмічає за допомогою відрізка профільної труби 40х40 мм.по розмітці обрізає зайве. Вийшли два ось таких гака.

Ці деталі автор приварює до кінців рами пазами вниз, торці заварює, після чого обробляє шви. У приварені фіксатори автор встановлює колесо і фіксує його гайками.

Ще один момент, необхідно виготовити щиток для колеса. Його автор виготовляє з відрізка листового металу. Прикинувши рулеткою необхідну розгортку, автор вирізав пластину потрібної довжини шириною трохи більше ширини колеса. Потім розмітив пластину, по мітках за допомогою косинця накреслив лінії, по ним виконав надрізи болгаркою (не до кінця, приблизно до середини товщини). Зігнув деталь і проварив шви.

Готову деталь приварив до рами, як показано на фото. Додатково приварив по обидві сторони колеса стійки, для підтримки щитка.

Крок 11.на цьому етапі автор зварив з профільних труб 40х40 мм борт вантажного майданчика, з розмірами тут все зрозуміло, ширина дорівнює ширині самого майданчика, висота на ваш розсуд. Готовий борт автор приварив до майданчика.

Крок 12.все майже готово, залишилося встановити кермо, а як же без нього. Автор бере кермо з колонкою, ще йому потрібен металевий пруток і відрізок труби, в який це пруток увійде. Тут все відносно, труба підбирається з таким розрахунком, щоб вона входила всередину рульової колонки, а вже під неї підбирається пруток.

І так збірка. Автор встановлює пруток в трубу, він повинен трохи виступати, приблизно 3-4 см, один торець обварює, там, де не виступає. Потім цей вузол встановлює в рульову втулку, обварює. Тут теж дивіться по собі в плані довжини (вона ж висота керма в подальшому), орієнтуйтеся з таким розрахунком, щоб було потім зручно.

Далі рульове з’єднання приварюється до борту вантажного майданчика строго по середині. Приварюється через різьбову втулку. Труба при установці протягується в вушко тяги і до неї ж приварюється, а пруток встановлюється в підшипник в перемичці. На цьому ж етапі автор встановлює сидіння від велосипеда-ззаду приварює відрізок труби потрібної довжини іВстановлює в нього сидіння. Все візок-самокат готова, залишилося кілька моментів.

Крок 13.на цьому етапі автор виготовляє ящик для елктрообладнання. Його розміри визначає виходячи з розміру опорного майданчика рами і габаритів акумуляторів. Вирізавши з листового металу всі деталі ящика (стінки, дно і кришку), автор спочатку розмітив і просвердлив необхідні отвори в торцевих стінка. Виходив з розміру блоку управління. Потім повністю зібрав ящик. На петлі встановив на нього кришку, а так само приварив до бічних стінок вушка для кріплення до рами.

Ящик встановив на раму і закріпив шурупами, приварив підніжки. Потім пофарбував своє творіння. Вантажний майданчик зашив дощатими рейками, які зафіксував саморізами знизу.

На заключному етапі зібрав електроніку. Встановив блок управління, акумулятори (на підкладку, можливо це пінопласт), елементи живлення з’єднав між собою, як показано на фото. Потім на кермі закріпив ключ запалювання і ручку приводу, з’єднав всю проводку (я кілька разів переглянув відео, але так і не зрозумів послідовність підключення, може хто-небудь, хто в цьому розбирається, підкаже в коментарях точну послідовність). Встановив ручку гальма. Тросик під’єднав до колеса. Всі троси зафіксував на рамі пластиковими стяжками, щоб не бовталися. Ось і все, прийшов час обкатки.

Джерело (source)